Sunday 18 June 2017

Resipi Biskut Arab

Hye, Assalammualaikum ~! Resipi pertama yang akan aku share ialah Biskut  Arab ! Ini kuih favorite nenek aku so memang tiap tahun ada la. Resipi kat bawah ni resipi ibu and ni kira paling basic la ha 3 bahan je. Tapi macam macam yang korang boleh tambah lagi nak lagi sedap rasanya ^_~ 


Secret ingredient (tapi dah tak secret la)

Aku letak kacang kat dalam dia haaa dia ada rasa macam biskut makmur la jugak. Then, dah bakar tu panas panas aku gaulkan dalam gula. Lastly aku letak cherry on top ha gitu baru macam comel jer.

Tahun lepas aku buat 3 color. Putih, merah dan hijau. Lepas dah uli tu asing kepada 3 bahagian. Untuk yang merah campur sirap la and yang hijau campur pandan. Lastly masa nak bulatkan tu cuit putih sikit, merah sikit, hijau sikit lepastu baru bulatkan jadi la macam corak marble gitu.

Jadi sekian sahaja la resipe untuk hari ni. Esok akanku update lagi okay, so stay tune ~
Apa apa soalan boleh comment di bawah atau tweet pun boleh @FarahAtiqah.

Sekian, terima kasih <3

No comments:

Post a Comment