Friday 8 January 2016

10 Tokoh Idola Muslimah karya Sakinah Salleh #BukuFarahBaca

Assalammualaikum ~! Hari ni nak buat review buku 10 Tokoh Idola Muslimah karya Sakinah Salleh

. 

Ingin menjadi
Tabah seperti Siti Aminah?
Usahawan kaya seperti Siti Khadijah?
Ilmuwan cilik seperti Siti Aisyah?
Isteri yang taat seperti Siti Hajar?
Rela bermadu seperti Siti Sarah?
Zuhud seperti Fatimah Az-Zahrah?
Bertakwa seperti Asma'?
Utuh pendirian seperti Asiah?
Setia seperti Siti Rahmah?

Okay semua yang di atas ialah senarai 10 tokoh idola muslimah yang ada dalam buku ni.. Each one of them ada perjuangan mereka tersendiri.. Pengorbanan dan tahap keimanan mereka tersangatlah tinggi.. Bukan mengagungkan tapi tak salah kita ikut mereka dan jadikah mereka sebagai idola.. Memang tak boleh nak choose la yang mana favorite sebab semua ada keistimewaan masing - masing..

Setiap srikandi akan ada 3 bahagian :

Merintis Sejarah - Bahagian yang menceritakan sedikit tentang tokoh tersebut.

Bingkisan Terindah Buat Wanita - Bahagian yang mengandungi kata - kata semangat yang membakar jiwa berdasarkan setiap srikandi.

Kisah Inspirasi Motivasi Diri - Bahagian yang terdapat 2 kes dan solusi bagi setiap masalah yang diceritakan.  

So, aku dah beli buku ni lama dah sebenarnya.. Tapi last year memang sangat busy dapat curi curi baca 2 - 3 helai ja.. Walaupun 2 - 3 helai je still mampu membakar semangat dalam jiwa ha gitu.. Kalau mereka boleh, kenapa kita tak boleh? Malaysia boleh ~! ^o^

Khatam je buku ni.. Aku berazam untuk jadi queen in my own kingdom.. Kalau tiada rezeki jadi orang yang berpengaruh.. Aku bercita - cita untuk melahirkan dan mendidik anak - anak yang berjaya di dunia dan di akhirat.. Well, nobody is perfect tapi kita still boleh cuba untuk perbaik diri ke arah kesempurnaan ha gitu.. Behind a successful man, there's a women aka ibu @ isteri.. 




1 comment: